Fejlkode

E-9 indikerer, at apparatets batteristand er lav. Hvis du oplever denne fejl med friske batterier af den rette type (CR2032, 3V) kan det hjælpe, at lave et elektronisk genstart af apparatet. Dette gøres ved at fjerne batterierne for derefter at holde tænd/sluk knappen nede i 5 sekunder, mens batterierne er ude af apparatet. Dernæst kan batterierne igen isættes og apparatet kan tændes som vanligt. Apparatet vil nu bede om en ny indstilling af tid og dato. Det elektroniske genstart har ingen indflydelse på de gemte blodsukkermåleresultater. Oplever du fortsat E-9 efter genstart af apparatet, da bedes du kontakte Accu-Chek kundeservice på tlf. 80 82 84 71.

E-1, E-3 og E-11 indikerer ofte, at der er problemer med teststrimlerne, som af forskellige årsager kan være blevet kompromitteret af luftfugtighed eller ikke længere fungerer optimalt til måling grundet udløbsdato. En hyppig årsag til disse fejlmeldinger er, at teststrimlerne er blevet opbevaret uden for den lufttætte beholder, eller at beholderen med teststrimler opbevares i et fugtigt rum som badeværelse eller køkken. Oplever du fejlmeldinger med nye teststrimler, der opbevares korrekt, bedes du kontakte Accu-Chek kundeservice på tlf. 80 82 84 71.

 

E-1 og E-3 ved brug af et Accu-Chek Mobile apparat kan ligeledes indikere, at testkassen er brugt op, udløbet, at der er fejl på selve testkassetten eller at apparatets tape sensor har brug for en let rengøring. Her råder vi til, at udføre en let rengøring ved hjælp af en fugtig vatpind for at fjerne eventuel støv eller skidt, som kan have sat sig på apparatets tape sensor. Oplever du fortsat fejlmeldinger efter let rengøring af tape sensoren, da bedes du kontakte Accu-Chek kundeservice på tlf. 80 82 84 71.

Andre kategorier

Tjek andre kategorier med ofte stillede spørgsmål ved at klikke på kategorinavnene nedenfor.