Fejlkode

Hvad betyder fejlkode E-1, E-3 og E-11 i displayet?

E-1, E-3 og E-11 indikerer ofte, at der er problemer med teststrimlerne, som af forskellige årsager kan være blevet kompromitteret af luftfugtighed eller ikke længere fungerer optimalt til måling grundet udløbsdato. En hyppig årsag til disse fejlmeldinger er, at teststrimlerne er blevet opbevaret uden for den lufttætte beholder, eller at beholderen med teststrimler opbevares i et fugtigt rum som badeværelse eller køkken. Oplever du fejlmeldinger med nye teststrimler, der opbevares korrekt, bedes du kontakte Accu-Chek kundeservice på tlf. 80 82 84 71.

 

E-1 og E-3 ved brug af et Accu-Chek Mobile apparat kan ligeledes indikere, at testkassen er brugt op, udløbet, at der er fejl på selve testkassetten eller at apparatets tape sensor har brug for en let rengøring. Her råder vi til, at udføre en let rengøring ved hjælp af en fugtig vatpind for at fjerne eventuel støv eller skidt, som kan have sat sig på apparatets tape sensor. Oplever du fortsat fejlmeldinger efter let rengøring af tape sensoren, da bedes du kontakte Accu-Chek kundeservice på tlf. 80 82 84 71.

Andre kategorier

Tjek andre kategorier med ofte stillede spørgsmål ved at klikke på kategorinavnene nedenfor.